Wycieczka do Supraśla

29 września 2019

W dniu29.09.2019 r. mieszkańcy zespołu VI B uczestniczyli w wycieczce do Supraśla. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy było Muzeum Ikon prezentujące sztukę sakralną prawosławia. Dowiedzieliśmy się jakie znaczenie i historię mają znajdujące się tam ikony, przedmioty sakralne oraz unikalne freski.

Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy było Muzeum Sztuki Drukarskiej i Papiernictwa. Przewodnik opowiedział historię i tajniki powstawania papieru oraz druku. Uczestnicy dowiedzieli się w jaki sposób rozwijało się papiernictwo i sztuka na przestrzeni lat. Mogliśmy zobaczyć jak działają dawne maszyny introligatorskie i poligraficzne tworzące druk. Mieszkańcy uczestniczyli w warsztatach, na których samodzielnie mogli wykonać kartkę papieru czerpanego oraz wykonać stronę za pomocą maszyny Gutenberga.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Monaster Zwiastowania Przenajświętszej Bogurodzicy i św. Apostoła Jana Teologa. Odwiedzając to niezwykłe miejsce usłyszeliśmy o historii klasztoru i prawosławiu. Mogliśmy podziwiać wyjątkowe wnętrze i dowiedzieć się o zasadach funkcjonowania świątyni.

Na koniec naszej wyprawy udaliśmy się do restauracji na regionalną pyszną babkę  ziemniaczaną i kartacze. Wyjazd do Supraśla był miło spędzonym czasem, pełnym wrażeń. Na pewno tu jeszcze wrócimy.